dinsdag 10 mei 2011

Tortellini met gorgonzola en walnoot, spinazie en ricotta en met truffel

Vandaag een dagje Watergraafsmeer en meteen fruit en groenten gekocht bij mijn favoriete groenteboer en bij Daily Delis langs geweest. Inderdaad komt de lekkere Arborio rijst daar vandaan. En wat ik niet kon laten liggen: drie soorten verse tortellini. Gelukkig niet alleen met kaas, maar lekkere combinaties, waaronder met truffel.


Dus deze keer nauwelijks iets zelf gedaan. Alleen de tortellini 4 minuten in een pan ruim kokend water met wat olie en zout gedoopt en daarna met een beetje boter gezalfd. Overigens die met truffel apart als laatste om de smaken niet te mengen.



Een salade erbij gemaakt van tomaat, wat komkommer, avocado en palmhartjes, want ook die heb ik weer ingeslagen. Met een dressing van olie, witte balsamico azijn, yoghurt, zout, peper en slakruiden, was de sla bijna eerder op dan de tortellini.





De buit van Daily Delis...

...en bombóns de higo (vijgenbonbons :-)

(Bij buurvrouw Rolinda aanschuiven voor een tortilla of enchilada  kan ook, want die eet net als wij elke dag vegetarisch. En lekker :-)

2 opmerkingen:

  1. leuke weblog! Je hebt me geïnspireerd om vanavond zelf ravioli te maken gevuld met gorgonzola en walnoten, met een spinazie saus :-) beetje een combinatie van je tortellini en ravioli recepten. groetjes, Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor je reactie! Jij hebt me geïnspireerd om binnenkort de blog weer voort te zetten...

    BeantwoordenVerwijderen