vrijdag 13 mei 2011

Roti, kouseband

Het blijft behelpen met elkedagvegetarisch.blogspot.com, maar probeer het nog even. Hierbij in ieder geval een take-away roti van Noer bij de kleine spoorwegovergang in Hilversum.

Surinaams haal ik alleen voor JM en mij. JM wil de bami. Beide gerechten komen met kouseband, rode peper en kleine blokjes tahu (tofu). Verder nog een eitje, aardappel en zuur. Bij Gebroeders Haen in de Meer krijg je er ook kool bij, maar dat valt bij mij sowieso niet zo goed, dus ik mis het niet. Bij Ram's Roti in Oost - ik weet niet of die er nog zit - hadden ze er ook een heerlijk pittig tempeh gerecht bij. Maar ontevreden ben ik niet en alles bij elkaar iets meer dan 15 euro vind ik te doen.

Ik heb nog nooit Surinaams gekookt, maar wie weet komt het er nog van. Op deze webpagina zijn veel vegetarische recepten te vinden, maar volgens mij niets van wat ik gegeten heb. De kouseband lijkt mij erg makkelijk te maken. Er wordt vooral garam masala gebruikt en ik las ook vet-sin, maar dan onder de naam aji-no-moto. Vet-sin mag niet, want dat is echt heel slecht en had nooit als voedingsmiddel op de markt mogen komen. Het is de smaakversterker mononatrium glutaminaat die zenuwcellen vernietigt. Ik begin te denken dat de roti daarom zo lekker smaakte ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten