donderdag 21 april 2011

Spiesjes op de bbq

Vanavond al om half 7 weg, maar toch nog gebarbecued. Spiesjes met Isaura gemaakt - levensgevaarlijk hoe ze die pompoenblokjes erop reeg - met een eenvoudige tabouleh.
Ik heb eerst de schuur moeten ontruimen, waaronder al het oude glas en olie weggebracht naar het GAD, voordat ik de Weber kon bevrijden ;-( Er blijken wat schroeven te missen, maar we hebben hem op een randje stenen gezet en gevuld met verse houtskooltjes. Tip !: wel handig om onder de kooltjes niet het roostertje te vergeten.


Het heeft al met al wel zo'n 40 minuten geduurd voordat de bbq goed heet was. Isaura is flink met de balg in de weer geweest. Ik weet het: er zijn technieken voor. Vraag me af of ik zo'n starter moet bestellen.
We hebben meteen wat aardappels in aluminiumfolie tussen de kooltjes gelegd.
Daarna ben ik de tabouleh gaan maken.
De couscous heb ik in een paar lepels olie eerst aangebakken. Daarna ruim kokend water erover. Een minuutje koken, afgieten en een paar minuten laten staan. Wel steeds losmaken met een vork. Daarna goed af laten koelen, kruidenzout, peper, feta, olijfjes, komkommerstukjes, tomatenstukjes en verse munt erdoor, klaar.

Op de spiesjes gingen roosjes broccoli, pompoen en winterwortel, alle kort voorgestoomd. Verder champignons, courgette, paprika en blokjes vegaburger.
De aioli saus maak ik nu niet zelf. En tegen tomatenketchup van Heinz kan ik ook niet op. Wel zo handig met te weinig tijd. Oh ja, de extra vegaworstjes werden ook gewaardeerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten