zaterdag 16 april 2011

Pizza

Na een lange maar bijzondere dag over De Alchemische Bruiloft van C.R.C. pas om half 6 thuis.
Een kind uit logeren, het andere kind nog bij oma, dus het wordt pizza maken. Vaak eerst lekker kliederen met de kinderen voor het deeg, maar deze keer heeft Fiorin het druk met twee vriendinnetjes, dus ik ga zelf aan de slag. Ze worden bij mij nooit mooi rond, maar eerlijk gezegd vind ik dat nou net het leuke aan eigen gemaakte bodems ;-) Een klein randje kneden, een lepel olijfolie met Italiaanse kruiden en de pizzabodem is klaar voor versiering.
Tip !: bak de bodem even voor en bestrooi daarna eventueel licht met meel als je denkt dat je saus het deeg 'verdrinkt'.

Voor de kinderpizza gebruik ik alleen een paar lepels tomatensaus met een smaakje, gewoon een lekkere uit een pot, mozzarella en een andere geraspte kaas en natuurlijk veel, liefst zwarte olijfjes. Soms nog wat broccoliroosjes erop, maar wel voorgestoomd en achteraf er pas op.

En tweede pizza met voorgebakken champignons - met zout en peper - en pecorino, eventueel wat rucola of andere pittige sla vind ik zelf erg lekker.
Je kunt voor de zekerheid nog een derde bakken. In dit geval kwam Nelleke met de kinderen langs en die had spaghetti met een heerlijke pastasaus met vegetarisch gehakt bij zich. Daar een paar lepels van op de pizzabodem, wat geraspte geitenkaas en Amiel deed zich er later op de avond nog tegoed aan.

JM maakte de tomatensalade voor erbij: stukjes trostomaatjes, stukjes komkommer, bieslook, zwarte - en piment olijfjes, wat feta en verder olijfolie, citroen, zout, peper en wat slakruiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten