dinsdag 30 augustus 2011

Bladerdeegtaartje met gekruide groenten

Even een kort berichtje uit de Vogezen. Nog steeds eten we elke dag vegetarisch, maar sinds twee dagen niet uit eigen keuken, maar uit die van La Hardalle. Wat kan Ingrid lekker koken! We aten heerlijk gekruide groenten in een mandje van bladerdeeg.

Precies weet ik het natuurlijk niet, maar het bladerdeegtaartje was een plat mandje van bladerdeeg met een heel dun gesneden schijfje aubergine op de bodem en daarop verschillende gegrilde groenten als pastinaak, pompoen, zoete aardappel en winterwortel. Gekruid met tijm, rozemarijn, peper en zout besprenkeld in ruim olijfolie en in de oven zo'n 45 minuten gegaard. Daarbovenop wat zachte schapenkaas, denk ik. Thuis ga ik het proberen. Plus de knolselderijsoep met kleine stukjes peer erin, mmm...

Tip!: maak een mooie wandeltocht in de Vogezen en ga daarna eten en overnachten in La Hardalle (wel reserveren!)


2 opmerkingen:

  1. He wat leuk, wij gaan hier dit weekend ook heen voor twee weken. Kwam via google op je blog terecht.
    Ben erg benieuwd naar La Hardalle! Heb regelmatig gegeten in het restaurantje dat Baukje en Ingrid hiervoor hadden in Arnhem en dat was altijd heel erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, als ik dat geweten had, had ik de sleutel van kamer 4 met je meegegeven. Ingrid kookt echt heerlijk, maar je moet wel je kilometers blijven maken, anders groei je dicht ;-) Jullie zullen je vast vermaken. Goeie reis en veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen